lördag 10 mars 2007

Motormontering

Såhär se man ut när man förbereder sig för slipning, vissa tycker att man skall ha skyddsglaögon också när man håller på med slipjobb men det går ungefär tio sekunder sedan ser man inget så jag väljer att kisa mer ögonen i stället. Det där med ögonfransar är en fasligt bra uppfinning.


Jag bestämde mig för att jag ville ha en färdig motorbädd från tillverkaren istället för att tillverka en för egen hand. Det kostade lite extra men det det var värt den extra tiden som jag sparade in. Jag trodde att motorbädden skulle komma med förgängade järn i bädden där motrobäddstassarna skulle skruvas men så var det inte. Jag har alltså plastat fast två plattjärn i varje sida av motorbädden, dessa har jag gängat så att man kan ta bort tassarna utan att järnen faller ned. Jag har bestämt att bädden skall stå lite snett för att jag vill ha ut propeleraxeln lite vid sidan av skäddan utifall att axeln skulle bevöa bytas någon gång i framtiden. Precis som vanligt så är det mycket slipning och sågning för att få allt att passa ihop och för att man skall kunna plasta.