lördag 10 mars 2007

Motorbädden spacklas fast


Jag har berättat för den goda vännen och grannen Linda som för övrigt också jobbar som sångerska att motorbädden har kommit på plats. Möjligen missförstod hon mig för hon började genast att nynna på Evert Taubes visa Fragancia.
Glömsk av mig själv jag fylls av dig till bräddenFastän du gömmer dig och inte blir mig när Himmel, du kom ändå till blomsterbädden
Solen går ner...Gitarren tystnar här"
Men det spelar väl ingen roll bäd som bäd. Nu har ivarjefall spacklat fast den det känns skönt. Jag kommer inte att plasta fast den nu för det är för kallt ute, och innne. Som hjälp hade jag fått låna en Jigg att placera på motorbäddstassarna som simulerade motorn så att jag enkelt skulle kunna avgöra vart propelleraxeln skulle komma ut. Spacklingen kommer hålla motorn tills det blir tillräckligt varmt för att plasta på riktigt.